Στο πλαίσιο ενίσχυσης της μέχρι τώρα επιτυχημένης συνεργασίας με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου «Θόδωρος Αγγελόπουλος», εκτός από το Βραβείο ΟΚΛΕ, το οποίο και φέτος θα απονεμηθεί από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, στην φετινή 3η διοργάνωση του Φεστιβάλ η ΟΚΛΕ οργανώνει παράλληλη εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Η Γυναικεία Παρουσία στον σύγχρονο παγκόσμιο Κινηματογράφο» την Παρασκευή 28 Ιουνίου, ώρα 12:00 μμ στα Παλαιά Σφαγεία Αιγίου.
Εισηγήτριες:
Ιωάννα Αθανασάτου, Ιστορικός Κινημ/φου-Διδάσκουσα ΕΑΠ και Τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ ΕΚΠΑ.
Μαρία Ανδρονίκου, Ιστορικός Τέχνης, Αρχιτεκτονικής και Κινηματογράφου.
Λιζιάννα Δελβερούδη, Ιστορικός του Θεάτρου και του Κινηματογράφου.
Συντονίστρια : Μιρέλλα Λεγάκη, Οικονομολόγος, Μέλος ΔΣ ΟΚΛΕ και Wift GR
Χαιρετισμός: Πρόεδρος ΟΚΛΕ Δημήτρης Καλαντίδης
Ιωάννα Αθανασάτου
Ιστορικός και θεωρητικός Κινηματογράφου. Απόφοιτος της Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπουδές Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου. Ειδική Μεταπτυχιακή υπότροφος του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ, όπου εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή με θέμα την ιδεολογική λειτουργία του μεταπολεμικού Ελληνικού Κινηματογράφου. Επισκέπτρια επιστήμων (visiting scholar) στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Ohio.
Από το 2001 διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Πολιτισμικών και Κινηματογραφικών Σπουδών του ΕΚΠΑ μαθήματα Ιστορίας Κινηματογράφου, Πολιτισμικής Ανάλυσης και Σπουδών Φύλου και από το 2022 στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών. Επίσης από το 2011 είναι σύμβουλος καθηγήτρια (ΣΕΠ) στις Σπουδές Ελληνικού Πολιτισμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στην ενότητα Νεοελληνικόθέατρο-Κινηματογράφος, όπου συμμετείχε στην Οργανωτική Επιτροπή των συνεδρίων «Η ελληνική κοινωνία μέσα από την ταινία μικρού μήκους» και «Από τη σελίδα στην οθόνη. Σχέσεις Λογοτεχνίας και Κινηματογράφου». Έχει διδάξει επίσης στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2004-2007), καθώς και στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Φύλου και Ισότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Εχει δημοσιεύσει το βιβλίο ΕλληνικόςΚινηματογράφος. Λαική μνήμη και ιδεολογία 1950-1967, βασισμένο στη διδακτορική της διατριβή. Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή του βιβλίου του ΕΑΠ Νεοελληνικό Θέατρο – Κινηματογράφος. Τόμος Β. Ο Ελληνικός Κινηματογράφος. Έχει επιμεληθεί την ελληνική έκδοση τού βιβλίου Κινηματογράφος και φεμινισμός της Janet McCabe και ήταν συνεπιμελήτρια του βιβλίου Δικτατορία 1967-1974. Ιδεολογία, Πολιτισμικός Λόγος, Αντίσταση. Είναι συγγραφέας κεφαλαίων σε συλλογικούς τόμους, άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά σε θέματα Κινηματογράφου, πολιτισμικής ανάλυσης και φύλου. Έχει συνεργασθεί επί σειρά ετών με το Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας ως κριτικός σχολιαστής του Ελληνικού και του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος καθώς και ως μέλος των αντίστοιχων κριτικών επιτροπών. Επίσης, με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε θέματα Κινηματογράφου και Εκπαίδευσης, με το Ινστιτούτο Τεχνών της Δανίας κ.α.
Πρόσφατα επιμελήθηκε μαζί με τον καθηγητή Γιώργο Πεφάνη τον τόμο Σκηνές, εικόνες, βλέμματα. Διασταυρώσεις θεάτρου και κινηματογράφου, Αθήνα, Εκδόσεις ΕΑΠ, 2021.
Μαρία Ανδρονίκου
Η Μαρία Ανδρονίκου γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε στο Λονδίνο: BA History of Art, MA Visual Culture και MResearch Humanities & Cultural Studies. Η διδακτορική της διατριβή κατατέθηκε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, διερευνά την εικόνα της Μοντέρνας αρχιτεκτονικής στον Χολλυγουντιανό κινηματογράφο και είναι υπό έκδοση από τις Εκδόσεις Αιγόκερως. Πρόκειται να συνεχίσει την έρευνα σε ζητήματα αρχιτεκτονικής, πόλης και χώρου γενικότερα στον κινηματογράφο ως μεταδιδάκτορας στο ΕΜΠ. Πρόσφατα επιλέχθηκε από την CILECT (διεθνή ένωση κινηματογραφικών σχολών) ως μέλος της τριμελούς επιτροπής της C21 Book Production Design Editorial Committee. Από το 2009 διδάσκει ιστορία τέχνης και αρχιτεκτονικής στην Σχολή Σταυράκου.
Λιζιάννα Δελβερούδη
Η Καθηγήτρια Ελίζα Άννα Δελβερούδη είναι ιστορικός του θεάτρου και του κινηματογράφου. Δίδαξε θέατρο και κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (1984-2011) και στην ΑΣΚΤ και εργάσθηκε ως ερευνήτρια στο Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Η έρευνα και τα δημοσιεύματά της περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ζητήματα σχετικά με την εποχή του βωβού κινηματογράφου, την εμφάνιση της κινηματογραφικής κριτικής και του σχετικού περιοδικού τύπου, την πολιτική και την κωμωδία στο ελληνικό θέατρο και τον κινηματογράφο, την απεικόνιση της νεότητας στις ελληνικές κωμωδίες, τις ελληνίδες σκηνοθέτιδες και τις ταινίες τους, την αναπαράσταση της αρχαιότητας σε ταινίες του Ορέστη Λάσκου, του Μιχάλη Κακογιάννη και του Νίκου Κούνδουρου, τη σχέση του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον κινηματογράφο, το σχολείο στον κινηματογράφο.
Δημήτρης Καλαντίδης
Ο Δημήτρης Καλαντίδης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι ιστορικός και κριτικός του κινηματογράφου, πρόεδρος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας και μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της). Απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ιστορία και Θεωρία του Κινηματογράφου, από τον τομέα Θεατρικών Σπουδών του Φιλολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης. Υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών («Διασκευή των έργων της νεοελληνικής αφηγηματικής πεζογραφίας στον ελληνικό κινηματογράφο»). Συγγραφέας του βιβλίου «Ελληνική κινηματογραφική βιβλιογραφία, 1923-2000», καθώς και πλήθους άλλων κειμένων για τον κινηματογράφο σε συλλογικούς τόμους, περιοδικά και εφημερίδες.
Μιρέλλα Λεγάκη
Γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το Αρσάκειο Τοσίτσειο Εκάλης.
Σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας (ΕΚΠΑ) όπου αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Σχολής και στην συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Surrey (HB) με ειδίκευση στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing.
Μιλάει Αγγλικά, Γερμανικά και Γαλλικά.
Εργάστηκε ως Οικονομολόγος και Δ/ντρια Marketing σε πολυεθνικές εταιρείες και ίδρυσε την επιχείρηση ιατρικών οφθαλμολογικών προϊόντων Midi Medical που λειτουργεί μέχρι σήμερα.